Surf Camp

Fyra dagar vid stranden och massor av surfande. Jag hade jattekul!
Surf camp kunde borjat battre. Nar vi kom dit var det snorkallt, blaste och maten rackte inte till. Dessutom fick vi blota vatdrakter och blev tvingade ut i iskallt vatten.
Surfning ar mycket svarare an man tror. Jag tankte att det ar val bara att vanta pa en vag, stalla sig pa bradan och surfa. Men nej. Man maste kunna olika steg for att klara av vagorna. Dessa steg ar:
Paddle (innan vagen kommit emot en)
Pusch up(nar vagen slar emot en)
Front foot
back foot
Look forward and surf!
Forsta lektionen kom jag bara till steg tva innan jag slungades under vagen och fick bradan i huvudet och jag har fullt med sar pa fotterna efter min och andras brador.
Men vadret vande och de sista dagarna var det stralande sol och idag gick det helt okej. Min larare fick for sig att dra ut mig langt ute pa havet och vanta pa den storsta vagen han kunde hitta. Nar den kom puttade han ivag mig och sa :"paddle". Jag paddlade for mitt liv och lyckades pa natt sett resa mig oupp och surfa in mot land. Men shit vad radd jag var.
Iborjan kandes det har med surfning rejalt jobbigt men nu saknar jag det redan, det ar haftigt att surfa i solnedgangen med pelikaner flygandes over en.
Och ja, surfare ar lika snygga i verkligheten som pa film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0