Shoppingtur

Nu har jag varit har i NZ i exakt 25h.
Flygresan gick sadar, jag glomde ta aksjuketabletter och madde saklart illa. Ett plus var att resan bara tog tre timmar OCH jag fick chokladmousse:) OCH sa sag jag pa 27 dresses! Man kunde valja mellan ca 200 filmer men jag var anda tvungen att valja den aven fast jag har filmen hemma. Men jag alskar den ju, sa varfor inte se den en gang till?

Det kandes lite konstigt att komma fram. Jag satt pa en bank utan mat, boende eller nagon jag kande. Jag hade ingen aning om var i Auckland jag var. Men pa natt satt gillade jag kanslan, jag kande mig fri!
Tillslut hittade jag en gratisbuss som jag klev pa. Den korde in till stan och pavagen sag jag en skylt som det stod Backpackers hostel pa sa jag klev av och gick in och bokade rum. Det visade sig vara ett nyoppnat stalle och han som jobbar dar ar jattesnall. Han har jobbat som reseledare och fixar fram massor av broschyrer pa grejor jag vill gora och berattar vilka som ar bra och daliga osv.

Vi ar bara tva stycken pa mitt rum som egentligen har plats fror atta sa det ar superskont. Min roomate Sarah  fran Australien ar typ varldens socialaste manniska och ikvall ska vi ut och fira Halloween med hennes kompisar. Konstigt att det redan ar Halloween igen. Det kanns som det var igar jag och Grinchen var hos Elin och firade.

Annars har jag inte gjort sa varst mycket idag. Jag har varit och shoppat pa en outlet och spenderat onodigt med pengar pa skor som jag anda inte kommer fa med mig hem for de vager for mycket. Sen har jag tagit en sprintur till nagon park och sen letat upp det har internetstallet. Jag gillar verkligen NZ (hitills iaf) ooch pa natt satt har jag altid vetat att jag skulle gora det. Det anda negativa ar att det ar saa kallt. Typ som april i Sverige och jag har bara sommarklader...brrr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0