Wellington

Jag hade nestan gett upp hoppet om ett jobb men nu verkar det kanske kansek losa sig. Antligen. Dock vet jag inte var jobbet ar sa jag vet inte om jag stannar har eller tar farjan mot soder. Men jag ska ta reda pa det!
De senaste dagarna har jag turistat.  Jag har sett bade botaninska tradgarden och varit pa museum med min franska kompis. Och sa har jag varit pe en till sagan om ringen tur och vart i WETA Cave och tittat pa svard fran filmerna osv. Jag har ocksa traffat en som ska vara med i de tva kommande filmerna. Ja ni laste ratt, de ska faktiskt gora TVA filmer till.

Wellington ar en av de vackraste staderna jag har sett med en massa trad omringat av klarblatt hav. Igar var vi glada har. Obama vann ju! Jag hejade pa honom. Inte for att jag vet sa mycket men jag tycker han verkar som en fornuftig manniska. Jag lyckades falla en blondinkommentar om det hela igar:

(svensk oversattning)
Hollandsk rumskamrat: Horde ni att Obama vann?
Engelsk rumskamrat: Verkligen? Gud vad bra! Jag hejade pa honom.
Jag:  Namen vad roligt, sa han slog Hilary?
Den hollanska och den engelska rumskamraten utbyter nordblickar.
Hollandsk rumskamrat: Ehm, de tillhor samma parti.
Jag: Jaha, hehe. Jaja, vi i Sverige ar inte sa insatta i det dar. Bra att Obama vann iaf.
Pinsam tystnad..

Det ar bra att backpacka i ett annat land. Man kan bara skylla pa Sverige nar man sjalv ar dum i huvudet. 
Jag avslutar med en utsokt bild fran Malins Werens facebook:

b






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0