800 grader minus 792

Jag kanner mig hemlos. Imorron borjar jag jobba sa denna tisdag gar bara ut pa att vanta. Jag har bokat rum pa att hostel. Nar jag kom in i rummet visade sig vara att mixed room. Alltsa med killar. Med killar jag inte kanner.  Killar fran konstiga lander. Jag tycker sant ar laskigt.
Nu vet jag inte vad jag ska gora. Jag har redan gatt runt pa stan och hittat tre klanningar jag vill kopa men inte har rad med. Jag har atit upp all mat jag har och nu sitter jag vid datorn. Det ar dyrt att sitta vid datorn. Men eftersom jag inte vagar ga tillbaka till rummet frotsatter jag att satta in mynt. Var tionde minut sager det smack och en till dollar glider ner i automaten.  Jag blir ledsen och en intalar mig sjalv att jag maste sluta, men jag fortsatter i alla fall!

Jag traffade forresten en svansk igar. Det var kul. Vi satt och pratade engelska med varandra i tio minuter innan vi kom fram till att vi faktisk kom fran samma land. Josefin heter hon och vi flyger till Australien samtidigt. Det ar ganska haftigt.

I sondags hade jag roligt. Jag och ett tiotal andra personer dumpades av mitt ute i havet med snorkel och vatdrakt. Runt omkring oss simmade delfiner, eller dusky dolphins som de sager har. temperaturen i vattnet? 8 grader.
For att fa delfinerna intresserade var man tvungen att simma runt i cirklar och gora ljud. Det kandes lite dumt att hora det nar man stod pa land, men sa fort man var i vattnet kom ljuden naturligt. Inte for att jag lat som en delfin, jag lat mer som en fagel som holl pa att kvavas, men det funkade det med!

Nu ska jag ivag pa en springtur,
My


Kommentarer
Postat av: Simona

Du verkar vara på ett shysst place My:) När du kommer hem ska du få berätta varenda smaskig detalj om Australien och NZ så jag och Hanna kan bestämma oss för att åka dit! Ta hand om dig:)

2008-11-21 @ 18:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0