Sagan om ringen och en massa far

Igar forverkligade jag min drom som jag haft sedan jag var elva. Eller ja, delar av den i alla fall. Jag tog bussen till Matamata och darifran akte jag ut till farmen dar de spelade in vissa scener av sagan om ringen. Pavagen dit var jag hur pirrig som helst och det var lange sedan jag var sa har nervos infor nagot.
Vi  var en liten grupp och akte over massor av kullar och forbi ca 15000 far.
Sa var vi plotsligt dar!  Bland nagra kullar fanns sju stycken (det var 45 fran borjan) hobbithus. Det mesta av Fylke var borta och husen hade inga vaxter runt sig. Men det fanns plankor kvar och man kunde ga in i dem! Jag blev forvanad over hur typ ode det var, jag trodde att det skulle vara helt forstort av alla manniskor som varit dar.
Men alltsa, hur coolt. Jag var lika lycklig som en femaring (las jag) ar pa julafton, om inte annu lyckligare! Det kanns sa overkligt att verkligen varit dar, sta dar man spelade in en film som jag sett ca 70ggr!
Det anda minuset var en gubbe som var med. Han kunde aldrig sluta beratta om sitt barnbarn eller natt som spelade ruggby eller golf eller natt, var sakert bada. Vem bryr dig? Tror han verkligen att folk aker over hela jordklotet for att ga pa en tur och lyssna pa hur duktig hans dotterdotter ar? Sen var han helt off. Trodde att vi var utanfor inspelningsplatsen nar vi forfarande stod kvar utanfor mcdonalds ca ca 2 mil fran dit vi skulle. 

Efter det fick jag mata sota lamm. Kunde inte bli battre :)

Och annan spannande sak ar att om ett ar ska de ha audition for  forsta filmen, BILBO, ssom ska spelas in. Och man maste vara under 1.65. Forsta gangen min langd ar nagot positivt. Latt att jag ska aka dit!

Jag later som ett freak, jag vet, men det ar en san obeskrivlig kansla. Ett kryss pa min "gora innan jag dor"lista ar avklarad. NASTA.

Och bilderna kommer. det tar bara san jakla tid, jag vet inte varfor. man maste vanta 30 min per bild..

Kommentarer
Postat av: elin

my ska bli hobbitkändis och gifta sig med elijah wood :D:D:D puss!

2008-11-04 @ 10:04:10
URL: http://elinberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0