Jag saknar skolan

Jag är sjukt sugen på att börja plugga igen. Tänk att sitta i ett klassrum och lyssna och anteckna det läraren säger i ett fint block. Aaah jag saknar det verkligen! Min skrivarknöl på fingret har nästan försvunnit, katastrof. Jag får alltid en knöl på pekfingret för jag lutar pennan mot den. Visserligen krymper den varje lov, men nu är den minimal...

Håller på och kollar in komvux och Uppsala universitet. Min plan är att jobba och plugga upp några betyg och söka till högskola i höst. Uppsala låter väldigt lockande...det har alltid låtit så mysigt att plugga där med allt studentliv, plus att några av mina favoritkusiner bor där, och man kan få åka till NZ och plugga ett år:)

Samtidigt kan jag inte släppa tanken på att bli veterinär...varför kunde inte gud gett mig en smartare hjärna. En sån där hjärna som hör en sak en gång och sedan kommer ihåg föralltid, en hjärna som fattar allting direkt, en hjärna som inte behöver plugga ihjäl sig till ett prov utan får alla rätt i alla fall. En hjärna som får 20.0 i slutbetyg och sedan har sjukt mycket tur och kommer in på veterinlinjen.  
I nyårspresent önskar jag mig en smartare hjärna och lite good luck. Tack gud!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0