Finally

Jag har slutat jobba! Äntligen. Nu väntar en månads vila. Ska bli kul att se vad arbetslöshetens glada dagar har att erbjuda. Fast egentligen tycker jag inte om att vara utan jobb, det låter oambitiöst, fast otroligt skönt.

Jag bjöd på tårta på jobbet igår/natt. Vi var åtta personer som lyckades äta upp två jättetårtor, inget dåligt jobb. Som tack för bakningen dränkte Jesper ned mig med en hink innehållande vatten blandat med olja. Jag luktade ljuvligt efteråt, ungefär som en korsning mellan en fisk och ett ägg, lovely! Men okej, jag kanske hade hällt lite på honom innan.

Mina fd jobbarkompisar är de sjukaste människorna jag träffat, men på något konstigt vis kommer jag ändå sakna dem, jag ska nog söka dit nästa sommar med, till A skiftet.

Igår sa jag hejdå till Sofia som åker  till Åre imorron. Vi kommer ses i mitten av september när hon kommer hem över helgen. Sen är det hejdå för ett halvår, om inte mer. Det känns helt värdelöst. Först åkte Isabelle, sen hon och snart Karin. Vi som har spenderat de sex senaste åren ihop och nu åker alla åt olika håll. Hur kunde det bli så? Jag gillar det inte, funderar stark på att bryta ihop snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0