Augustiregn

Om man skulle beskriva mitt sommarlov med tre ord skulle det vara jobb, jobb och mera, jobb. Efter en veckas semester befinner jag mig återigen på Volvos härdverk. Jag lyckades dra på mig träningsvärk i vänster axel igår när jag lyfte axlar, pinsamt!  Men så kan det gå.
Som sagt har mitt sommarlov mestadels bestått av arbete och nu sitter jag jag här och kollar i min blåa filofax och upptäcker att vi är en bra bit inne i augusti, vart tog sommaren vägen? Jag som hade så många planer och förväntningar, jag har inte ens hunnit med hälften..får väl satsa på hösten istället..

Helgen har dock varit händelserik. Mina föräldrar, hör då häpna, åkte faktiskt bort..ända till Gävle. Dom håller sig alltid hemma annars. Medan de spenderade dagarna på sjön bjöd jag hit en del klasskamrater och andra vänner på fredagen. Framåt elvatiden for  vi iväg mot Westerqvarn. Tyvärr var det en del av en besvikelse..inte alla så många människor som jag trott var där. Jag skulle hellre stannat hemma då jag anser att stämmningen var mer på topp här! :)

Nästa morron vaknade jag pigg som en nötkärna och drog en mil i skogen, efter det packade jag väskan och jag och Lovisa styrde mot Eskilstuna och Lotus. Vi började kvällen med tacos, drinkar á la Lovisa och en hel del godis. Sedan bar det iväg ut. Lotus var helt okej, även om det enligt min vän brukar vara mer folk så hade jag kul. Vi lyckades till och med fastna på en del vimmelbilder, som jag helst inte vill se!

Dagen efter (dvs söndag) bestämde sig Lovisa för att stanna kvar i E-tuna för att hämta upp ett paket. Så jag fick själv ta bussen till Kungsör där jag fick vänta i en hel timme på den som gick till Köping.  Själv i Kungsör i en hel timme, tror aldrig det har hänt förut. Haha.
Den resterande delen av dagen bestod av städning och träning. På kvällen grillade jag med gott sällskap.


Etuna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0